لوله فلکسی بل سایز قیمت خرید مخصوص کابل برق
نوشته شده توسط : تیک

لوله فلکسیبلی :

لوله فلکسیبل ها چند نوع هستند

لوله فلکسیبل مخصوص کابل ها پلاستیکی و فلزی ساخته می شوند‌. از داخل لوله های فلکسیبل برق برای عبور انواع سیم و کابل و سیستم های شبکه و تلفن استفاده می شود. عایق بیرونی فلکسی فلزی از پلاستیک ، پی وی سی و پلی آمید است تا از فلزش مراقبت کند. قطر داخلی فلکسی ها با هم تفاوت دارند هر چقدر سایز قطرشان بیشترباشد تعداد کابل بیشتری درونشان جای می گیرد.

چند مدل لوله فلکسی در بازار وجود دارد ؟

برای رسید به جواب این سوالات مقاله دنبال کنید. برای مراقبت از انواع هادی های برقی شامل سیم دوربین مداربسته کابل مخابراتی که در صنعت های کشاورزی ، تاسیساتی در کل ساختمان سازی نیاز به انواع لوله فلکسیبل است. تمام صنعتها جهت جلوگیری از پوسیدگی لوله ها مخصوصاً فلز در دراز مدت راهکارهایی دارند. رنگ کردن ، پوش دادن لوله توسط pvc پلاستیک و UPVC از جمله این راهکارهاست. اما از مقاوم ترین آنها استفاده از فلز گالوانیزه است. لوله فلکسیبل گالوانیزه با حلقه شدنش انعطاف بالاتری پیدا میکند. برای جلوگیری از خوردگی روی آنها روکش پلاستیک قرار می گیرد.


چه نوع لوله هایی لوله فلکسی است؟

هر نوع لوله فلزی و پلاستیکی که قابلیت خم شدن بدون دستگاه صنعتی خم لوله را داشته باشد فلکسی است. لوله فلکسیبل روکش دار و بدون روکش پلاستیک تولید می شود. نوع فلز گالوانیزه آنها برای مراقبت سیم و کابل های برق ، مخابراتی و راه اندازی دوربین های مداربسته استفاده می شود. لوله فلکسیبل با روکش پلاستیک جهت کابل کشی در بیرون سازه ها کاربرد دارد. با روکش پلاستیکی که روی سطح بیرونی فلکسی است از عبور آب جلوگیری می شود. بنابراین سیم ها مرطوب نمی شود و تصویر دوربین های مداربسته خطائی ندارد.

انواع لوله فلکسیبل برق :

لوله های برق انواع متفاوتی دارند ، در نتیجه کاربردشان با هم تفاوت می کند. لوله های فلکسی مخصوص برق رسانی به سه گروه اصلی زیر تقسیم می شوند.


لوله فلکسی با روکش :

فلز گالوانیزه لوله فلکسی روکشدار توسط پلاستیک و pvc عایق دارد. منعطف بودن و طول عمر بیشتر آنها باعث کاربردی تر بودنشان می شود. روکش پی وی سی این نوع فلکسی باعث می شود بیشتر در خارج ساختمان روکار استفاده شود در برابر باد و باران مقاومتر است.

لوله فلکسی بدون عایق :

فلز گالوانیزه بدون روکش در این نوع لوله نمایان است. استفاده فلکسی بدون عایق در بیرون ساختمان استاندارد نیست. فلکسیبل بدون روکش توکار هم کاربرد دارد.

لوله فلکسی پلاستیک :

فلکسی پلاستیکی به غیر از کاربرد در کابل کشی برق در صنعت های خودروسازی هم استفاده می شود. فلکسی با ضخامت پلاستیک زیاد برای کابلکشی و برعکس آن برای سیمکشی داخل ماشین های صنعتی و خودروها استفاده می شود.

نمره بندی لوله فلکسی برق :

سایزبندی لوله های فلکسیبل ها میلیمتری است. مناسب سطح مقطع و تعداد کابل ها خریداری می شود. پرکاربردترین نمره ها

  • PG9
  • PG11
  • PG13/5
  • PG16
  • PG21
  • PG25
  • PG36


خرید لوله فلکسیبل :

برای خرید لوله های فلکسی ابتدا باید بدانیم چه تعداد کابلی داریم بنابراین قطر لوله مشخص می شود. سپس فلزی یا پلاستیکی ، روکش دار یا بدون روکش باشد . بعد از بررسی اصلی ترین ایتم ها متراژ موردنیاز مشخص می گردد. تعیین قیمت لوله فلکسیبل به عوامل بالا بستگی دارد. از مهمترین موارد کیفیت فلکسی است که معمولا زیاد به آن اهمیت نمی دهند و قیمت ارزان برایشان مهم است.

 

تفاوت خرطومی با فلکسی پلاستیکی :


لوله  های خرطومی فلکسیبل فلزی از جنس تمام فلز است اغلب در لوله کشی برق داخل و خارج ساختمان به کار می روند. کانال های فلکسیی پلاستیکی از نوع فلزی ضعیف تر هستند مگر قطر دیواره آنها ضخیم تر باشد. کاربرد این لوله خرطومی فلزی با عایق پلاستیک در برق رسانی دورن سازه هایی که امکان له شدن خرطومی  است به کار می رود. لوله فلکسیبل با روکش دار PVC  از جنس فلز و روکش پلاستیک است و در سیم کشی بیرون ساختمان مورد نیاز است.لوله فلکسی پلاستیکی فلز ندارد و مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی یا جویدگی توسط حیواننات در خیلی از صنعت ها و اداره برق کاربرد دارد. و از همین جهت به آنها کانال ها لوله فلکسی صنعتی گفته میشه و با سایز اینچی تولید می شوند.
 
شلنگ فلکسی قوی :

جنس دیگری از لوله فلکسیبل فشار قوی هم در بازار ایران استبا نام شیلنگ خرطومی فلکسیبلی با روکش برای انتقال نوع خاصی از گاز و مواد خورنده استفاده می‌شود. این شلنگ ها انعطاف زیادی دارند  و در محدوده دمایی وسیعی می‌تواند کار کند.


تیک صنعت برق هلدینگ اصلی فلکسی برند تیک





:: برچسب‌ها: مشخصات لوله های فلکسیبل , ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: